Ако се върнем на темата обаче - само искам да кажа - не е нормално да се усеща спад в мощността! Моята беше така преди 2-3 години и се "самооправи" някак си. Никога не е прегрявала, но ми се струва, че почистването на радиаторите за климатика помогна. Някой датчик може би се ебава отвреме на време и прецаква смесообразуването.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Проблем с вървежа. Идеи!?
Collapse
X
-
Какво общо има радиатора на климатика с вървежа.Колегата не казва че прегрява, а че има разлика във вървежа на колата когато времето е топло и когато е хладно.Дебитомера отчета че е засмукан Х литра въздух не зависимо дали е студен или топъл, но не отчита плътноста му.Не знам дали не отчита и температурата на въздуха и компютъра да си прави някакви изводи за плътноста като функция на температурата че да коригира сместа.Днес тука вали и колата е по динамична от вчера, когато беше топло.Не съм съвсем на ясно.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
климатика има общо с невървенето. Като е жега компресора вдига налягането на хладилния агент и започва да товари повече двигателя. Отделно и вентилаторите вият като ненормални на втора степен и товарят алтернатора. Като си изчисти кондензатора налягането спада заради по-добрия топлообмен.Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
Comment
-
17 градуса на въздуха е е оптималния режим да ти върви колата лятото и печките не върват като е жега незнам какво да ви посъветвам на дълго според мен го няма този проблем щото охлаж.sigpic Алфа Ромео 156 1.8 ГИ T.S 98 г.by The Cleaner (Радко шарниро избивача , човека с големия чук!!!)
Фиат Пунто 1.1 6 спид Агу Ex.
И да не забравим да сложим бяла роза върху кубчето скраб което ще остане някой ден от алфати ни ...
Ramstein - Benzin
https://www.youtube.com/watch?v=SEGLhUZRZdY
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеМитак, дебитомерът отчита масата на преминалия въздух (Mass Air Flow). Т. е - температурата и съответно плътността на въдзуха са без значение за отчитането.
Буталото при движението си надолу засмуква един и същи обем въздух независимо от плътността му.Ако дебитомера констатира че това количество е с температура 35 градуса и втори път с температура 20 градуса то ЕКУ-то си прави извода че в първия случай плътноста е по-малка а във втория е по-голяма и съответно коригира количеството гориво.Обаче това не решава проблема в топло време освен ако постъпващия въздух не се охлажда или се взема от място където температурата на двг не му влияе.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеКазах че не съм съвсем наясно, ама защо тогава му викат дебитомер а не масомер.Как по точно измерва масата на въздуха през него.През тръба със сечение Х минава флуид литра в сек/мин/час. http://avtodiagnostika.net/дебитомер/
Буталото при движението си надолу засмуква един и същи обем въздух независимо от плътността му.Ако дебитомера констатира че това количество е с температура 35 градуса и втори път с температура 20 градуса то ЕКУ-то си прави извода че в първия случай плътноста е по-малка а във втория е по-голяма и съответно коригира количеството гориво.Обаче това не решава проблема в топло време освен ако постъпващия въздух не се охлажда или се взема от място където температурата на двг не му влияе.
Затова му викат "дебитомер" вместо масомер.
Масомер може да се нарече кантара в магазина.
Статичният дебитомер (без движещи се клапи) измерва дебита на въздуха косвено по следния начин:
Има един нагревател (нишка), който нагрява един термочувствителен елемент (обикновено изтраден като повърхностно покритие на нагревателя).
Зададена е някаква температура, която трябва да се подържа, примерно 150 гр.
Колкото по-голям дебит на въздуха - толкова по-силно охлаждане на нишката - толкова по-голям ток през нагревателя, за да се подържа въпросната зададена температура.
Така токът през нагревателя се оказва пропорционален на дебита. Токът вече лесно може да се представи като изходно напрежение за информация на ECU - то.
Поради това, че температурата на въздуха е от значение за степента на охлаждане на нишката, тя се мери и се приспада при отчитането.
Има и статични дебитомери, които работят и на други принципи, но този, който описвам е един от най-разпространените.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Изолацията с азбестова лента ми звучи добро предложение. Климатика ми качва разни грешки от време на време и съм съгласен, че най - вероятно той може да бъде една от причините за невървенето. Най - често ми качва "сигнал от компресора - непостоянен" А относно спортния филтър съм малко раздвоен. Мненията са на двете крайности и едни казват, че има ефект от него, други казват, че ствало по - зле. Ако се сложи примерно един оригинален К§N филтър в кутията и се сложи един чип мисля, че ще се усети известно подобрение. Нека запознатите малко ме осветлят по тези въпроси, ако може?
Comment
-
Добре де да приемем че направя тази изолация с азбестовата лента - щом е изпробвано и работи
После съм склонен да се бръкна за един хубав спортен филтър и чип, обаче да ми ги сложат в екстриим сервиза, защото вече се напатих от "майстори". Опирам до този вариант, защото вече се чудя какво да й правя на мойта, че да се подобри вървежа. Случайно да се намира някой колега, който да мисли, че това ще подобри положението?
Comment
-
Първоначално публикувано от Kanev Покажи съобщениеДобре де да приемем че направя тази изолация с азбестовата лента - щом е изпробвано и работи
После съм склонен да се бръкна за един хубав спортен филтър и чип, обаче да ми ги сложат в екстриим сервиза, защото вече се напатих от "майстори". Опирам до този вариант, защото вече се чудя какво да й правя на мойта, че да се подобри вървежа. Случайно да се намира някой колега, който да мисли, че това ще подобри положението?
Също така и октана на бензина е хубаво да се вдигне след чип ако сега караш с 95. Успех!
Comment
-
Първоначално публикувано от Kanev Покажи съобщениеДобре де да приемем че направя тази изолация с азбестовата лента - щом е изпробвано и работи
После съм склонен да се бръкна за един хубав спортен филтър и чип, обаче да ми ги сложат в екстриим сервиза, защото вече се напатих от "майстори". Опирам до този вариант, защото вече се чудя какво да й правя на мойта, че да се подобри вървежа. Случайно да се намира някой колега, който да мисли, че това ще подобри положението?По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеИдеята е да се намали температурата на въздуха постъпващ в двигателя.Мисля си да изолирам гумената тръба преди и след дебитомера с едно алуминиево фолио с някакъв черен битум или нещо такова от вътрешната страна, за да се намали нагряването от двигателя, освен изходящите колектори с азбестова лента.Това с чипа ще прибави 7-8 конски сили ама разликата студен /топъл въздух пак ще остане.От спортен филтър кой знае какъв ефект не видях, освен че ми се прееба дебитомера и като ми слагаха нов казаха че гаранцията ще важи само ако си възстановя заводския филтър.Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
Comment
Comment